zdravotní formy cvičení

Můj článek o Chi-toningu na www.faceczechfitness.cz

17.04.2009 00:00

17.04.2009 00:00

CHI-TONING

 

 

 

Tomuto cvičení se říká program budoucnosti z minulosti. CHI znamená energie, TONING zpevnění.

 

 

 

Poprvé jsem se s tímto cvičením setkala asi před rokem a půl, kdy jsem tuto si lekci zacvičila s mojí nejmenovanou kolegyní, která už v té době prošla školením pro tento styl cvičení. Od prvního okamžiku mě tato úžasná kombinace stylů jogy, pilates, 5 Tibeťanů a strečinku oslovila! Lekci své kolegyně jsem párkrát navštívila a když jsem byla později požádána o záskok, začala jsem sama dělat první nesmělé krůčky v tomto pro mě v té době novém stylu cvičení. Když si nyní pustím své první CD, které jsem si namixovala právě pro ty úplně první lekce, tak musím kriticky zhodnotit, že ty začátky byly opravdu hodně syrové… Nakonec se záskoky za mou kolegyni protáhly na dlouhodobější zástup po dobu dvou měsíců a zaběhlou klientelu své kolegyně jsem si dokázala udržet J. Bohužel pro mě ale i dlouhodobý záskok jednou skončil a já litovala, že již tuto lekci nemohu dál cvičit. Pak jsem navštívila workshop u Face Inspiration Day u lektorky Petry Havelkové, která Chi-toning učí nejen instruktory v ČR, ale i v SRN, abych více pronikala do tajů tohoto skvělého cvičení. Navíc Petra je úžasný človíček jako takový a pokud cokoliv prezentuje, tak vás to zaručeně chytne J. Uplynuly další 3-4 měsíce a já jsem dostala možnost tuto lekci začít cvičit v novém fitness, které se teprve otvíralo. Při reklamní akci tohoto fitka jsem měla možnost tímto ne příliš veřejnosti známým stylem cvičení zkusit oslovit potencionální klientelu, což se podařilo a ohlasy byly velmi příznivé.

 

 

 

První část lekce (4-5 písniček) jsem zvolila jako „Explosive“, je rychlejší a docela se při ní i pěkně zpotíme. Hned po první písničce, kdy se pomalinku rozcvičíme a rozdýcháme, již následuje část s nenáročným posilováním prokládaná jednoduchými tanečními prvky i prvky z baletu. Jedné z písniček v této první části pracovní říkám „vlnící“, kdy používám různé pohyby paží i těla a snažím se klienty povzbudit k tomu, aby vyjádřili sami sebe a písničku si hezky užili a „protančili“.

Druhá část je klidnější a využívám v ní cviky z jogy, pěti Tibeťanů, pilates a strečinku za doprovodu klidné a příjemné hudby. Osobně se mi osvědčilo postavit ji spíše na pilates prvcích než na joze a jejím pozdravu slunci, což je velká škoda, protože se mi líbilo tyto styly prostřídávat, protože se mi to zdálo zajímavější. Ale klienti kladněji reagovali spíše na prvky pilates, takže jsem můj oblíbený pozdrav slunci musela ač nerada opustit. Ale naštěstí si ho dostatečně užiji při svých hodinách power jogy, na kterých se mi ustálila stálá klientela, která si naopak jogu jako takovou nemůže vynachválit. Po celou dobu cvičení Chi-toningu ale neustále dbáme na správné držení těla včetně zpevněného bříška včetně pánevního dna. A jak je známo, svalstvo dna pánevního nám pevně drží naše exkrementy (stolici a moč), z tohoto důvodu ho já osobně řadím k nejdůležitějším svalovým skupinám našeho těla.

 

Konečně poslední část lekce tvoří závěrečná relaxace, kdy po dobu cca 10 minut používám různé meditační techniky k tomu, aby mírně unavená tělíčka po cvičení pěkně zrelaxovala a po jejich uvolnění se je snažím zase dobít novou energií. Z jogy – cvičení starého víc než 5000 let - používáme různá dechová cvičení, afirmační, koncentrační a další meditační techniky za doprovodu nádherné relaxační hudby.

 

 

 

 

Vždycky se na tuto lekci nesmírně těším, protože si ji pokaždé neskutečně procítím a nabije mě novou energií J. Vede ke zlepšení síly, rovnováhy, pohyblivosti, posiluje svaly celého těla, vyrovnává vnitřní energii a odstraňuje stres. Mohu ji vřele doporučit každému, kdo by chtěl třeba něco o malinko svižnějšího než je pilates a zároveň si zachovává charakter zdravotního cvičení. Nebo ho mohu doporučit každému, kdo chce zkusit něco nového a fandí stylům Body @ Mind.

 

 

 

Inka Houzimová

17.4.2009

 

 

Zveřejněn a redakčně upraven na:

https://www.faceczechfitness.cz/neco-navic-co-vsechno-vime-o-cviceni-co-vime-studio-chi-toning.cz

 

Zpět

Vyhledávání

© 2011 Všechna práva vyhrazena.